loading-logo

آکــادمی لِــرنُوفِن

پیشرفت و موفقیت: پنج زبان برنامه‌نویسی برتر برای استخدام در سال 2024

2024 را تصور کنید: روبات‌ها برای ما قهوه درست می‌کنند و تک‌شاخ‌های مجهز به هوش مصنوعی در اینترنت پرسه می‌زنند! بنابراین، ماجراجوی فناوری، شما به عنوان یک مبارز برنامه نویس موظف هستید با این شرایط دست و پنجه نرم کنید، زیرا ما در شرف جستجوی پرطرفدارترین گنجینه های کدنویسی در سال 2024 هستیم. شمشیرهای مجازی خود را بردارید (یا همان صفحه کلید)، زیرا این سفر حماسی تر از یک ماراتن تماشای فیلم های مارول خواهد بود!" 😄💻🌟

در این مقاله به بررسی این پنج زبان برنامه نویسی خواهیم پرداخت:

5. Solidity

4. Java

3. C#

2. Python

1. JavaScript

 

 

باید بپذیریم که، بازار کار برای توسعه نرم افزار در حال حاضر به اندازه کافی خوب نیست.

نه تنها بسیاری از شرکت ها استخدام را متوقف کرده اند، بلکه بازار پر از برنامه نویسان با استعداد است که شرکت ها مجبور شده اند آنها را رها کنند.

اگر می خواهید در سال 2024 شغلی پیدا کنید، باید مطمئن شوید که حداقل در حال یادگیری زبانی هستید که مورد تقاضا است.

بنابراین در این مقاله، 5 زبان برنامه نویسی برتر را که برای استخدام در سال جاری باید بدانید را پوشش خواهم داد.

 

 

5. Solidity



سر و صدا در مورد web3 و NFT نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما واقعیت این است که هنوز تقاضا برای توسعه دهندگان solidity وجود دارد.

در مقایسه با زبان های دیگری که امروز می خواهیم به آنها نگاه کنیم، Solidity جدیدترین زبان موجود در لیست است. در سال 2014 توسط گاوین وود که مدیر ارشد فناوری اتریوم است ایجاد شد.

این زبان مبتنی بر زبان هایی مانند C++ و جاوا اسکریپت است و برای نوشتن قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم ایجاد شده است.

زبان نسبتا جدید بودن به این معنی است که توسعه دهندگان کمتری آن را می دانند. بنابراین، با توجه به قوانین عرضه و تقاضا، توسعه دهندگان Solidity می توانند حقوق بسیار بالایی داشته باشند.

اگر به سایت‌های شغلی مانند Indeed نگاه کنید، حقوق‌هایی در محدوده 150 تا 300 هزار دلار در سال را خواهید دید.

اگر به web3 علاقه دارید، پس قطعا Solidity را فرا بگیرید. با این حال، نقطه ضعف اصلی Solidity این است که در حال حاضر خارج از وب 3 استفاده نمی شود.

برای آشنایی با دستمزد برنامه نویسان Solidity در ایران میتوانید از این لینک در وبسایت جاب ویژن کمک بگیرید.

 

 

4. Java



برخلاف Solidity، جاوا بسیار قدیمی‌تر است و از سال 1995 وجود داشته است.

به لطف ماشین مجازی جاوا (JVM)، جاوا می تواند تقریباً در همه جا اجرا شود.

جاوا زبان اصلی مورد استفاده در توسعه اندروید است، اما فقط به دستگاه های تلفن همراه محدود نمی شود. می توان از آن برای نوشتن برنامه های کاربردی وب، API و حتی برنامه های دسکتاپ استفاده کرد.

اگر به دنبال شغل در این حوزه بگردید، شرکت های بزرگی مانند Amex، Mastercard، Boeing و Nike را خواهید دید که همگی در حال حاضر به دنبال توسعه دهندگان جاوا هستند. همچنین در شرکت هایی مانند پی پال، لینکدین و اوبر و حتی برای برخی موارد در مایکروسافت استفاده می شود که جای تعجب دارد.

یادگیری جاوا به اندازه Solidity سخت نیست، اما یک زبان برنامه نویسی شی گرا است، بنابراین به عنوان مثال به سادگی پایتون نیست.

من شخصاً طرفدار جاوا نیستم، به نظر من جاوا کند است، اما بسیاری آن را دوست دارند.

شرکت‌های زیادی از جاوا استفاده می‌کنند که پیدا کردن کار را آسان میکند.

وجود توسعه‌دهندگان بیشتر در بازار برای یک زبان خاص، به این معنی است که دستمزد کمی پایین‌تر است، اما مشاغل همچنان بین 85 تا 150 هزار دلار در سال ارائه می‌دهند، که می توان گفت قابل قبول است.

برای آشنایی با دستمزد برنامه نویسان جاوا در ایران میتوانید از این لینک در وبسایت جاب ویژن کمک بگیرید.

 

3. C#



به لطف .NET Core، سی شارپ را می توان در سیستم عامل­های غیر از ویندوز نیز استفاده کرد. در مک و مهمتر از آن در لینوکس کار می کند، که آن را برای اجرای خدمات در کانتینرهای Docker عالی می کند.

سی شارپ در مقایسه با جاوا یک زبان نسبتاً جدید است، زیرا در سال 2000 متولد شد، اما با پشتیبانی مایکروسافت، به سرعت به یکی از اصلی ترین زبان های برنامه نویسی مورد استفاده شرکت ها در دنیا تبدیل شد.

سی شارپ زبان انتخابی در دنیای شرکت هاست. سی شارپ را در بانکداری، نرم افزارهای مالی و اداری، دولتی و همچنین استارت‌آپ‌ها خواهید یافت. شرکت ها دات نت را انتخاب می کنند، زیرا همیشه تعداد زیادی از توسعه دهندگان برای انتخاب وجود دارد.

سی شارپ مانند جاوا نیز یک زبان شی گرا است، اما اگر می خواهید شغلی پایدار در توسعه نرم افزار ایجاد کنید، انتخاب خوبی است.

دستمزد مشاغل سی شارپ بیشتر شبیه به توسعه دهندگان جاوا است، اما از آنجایی که برای نرم افزارهای مالی و بانکداری نیز مورد استفاده است، می توانند بسیار بالاتر نیز باشند.

برای آشنایی با دستمزد برنامه نویسان سی شارپ در ایران میتوانید از این لینک در وبسایت جاب ویژن کمک بگیرید.

 

2. Python




به لطف استفاده از آن در Big Data و یادگیری ماشین، پایتون توسط شرکت های بی­شماری در حال استفاده می­باشد و این تعداد روزانه در حال افزایش می­باشد.

نتفلیکس به طور گسترده از پایتون برای موتور توصیه فیلم و سریال خود و همچنین برای CDN که ویدیوها را پخش می کند استفاده می کند.

تنها در صورتی که در غار زندگی کرده باشید تا به حال اسم Chat-GPT را نشنیده‌اید و بله درست حدس زدید این هوش مصنوعی محبوب توسط پایتون پیاده سازی شده است.

Python یک زبان بسیار ساده برای یادگیری است و به لطف تمام کتابخانه ها و چارچوب های موجود برای آن، می توانید تقریباً هر چیزی را بسازید.

از آنجایی که یادگیری پایتون بسیار آسان است، دستمزدها نیز بسیار متفاوت است. با این حال، وقتی پایتون در دنیای واقعی استفاده می شود، به سادگی بسیاری از آموزش هایی که در یوتیوب  و گوگل می بینید نیست.

اگر بتوانید برخی از مهارت‌های مورد نیاز مانند یادگیری ماشین را فرا بگیرید که افراد زیادی نمی‌دانند، پس می‌توانید به عنوان یک توسعه‌دهنده پایتون درآمد زیادی کسب کنید. با این حال، اگر دانش شما محدود به بیشتر آموزش های موجود در یوتیوب است، زیاد امیدوار نباشید.

بسیاری از شرکت‌ها به دنبال خودکارسازی گردش کار خود هستند که پایتون برای آن مناسب است، بنابراین فرصت‌های زیادی برای مشاغل آزاد و قراردادی در پایتون وجود دارد.

برای آشنایی با دستمزد برنامه نویسان پایتون در ایران میتوانید از این لینک در وبسایت جاب ویژن کمک بگیرید.

 

1. JavaScript



بدون جاوا اسکریپت، اینترنت شبیه چیزی که امروز می­بینید، نخواهد بود. جاوا اسکریپت در تمام وب سایت های دنیا استفاده می­شود و تقریباً هر شرکتی می تواند از یک توسعه دهنده جاوا اسکریپت بهره مند شود.

جاوا اسکریپت نه تنها برای وب سایت ها استفاده می شود، بلکه به لطف Node.Js برای توسعه Back-end نیز استفاده می شود که آن را تبدیل به یک زبان واقعا همه کاره می کند.

اگر می‌توانید فریم‌ورک‌هایی مانند React.Js را نیز یاد بگیرید، شانس بسیار خوبی برای استخدام به عنوان توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت دارید.

حقوق برای توسعه دهندگان Frontend می تواند از 70 هزار دلار تا 200 هزار دلار در سال متغیر باشد و برای اینکه بهتر بتوانید تصمیم بگیرید یادگیری جاوا-اسکریپت بسیار آسان تر از یادگیری ماشین در پایتون است.

اگر به نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow نگاهی بیندازید، می بینید که جاوا اسکریپت در صدر پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی قرار دارد و در 10 سال گذشته نیز در صدر قرار داشته است.

تنها نقطه ضعف جاوا اسکریپت سرعت پدید آمدن فریم­ورک های جدید است. ممکن است در حال حاضر از React.js استفاده کنید، اما احتمالاً چند سال دیگر یک فریم­ورک جدید برای جایگزینی آن وجود خواهد داشت، بنابراین باید دائماً با اختراع شدن فریم­ورک­های جدید به روز باشید.

اگر این زبان را با سی شارپ و جاوا مقایسه کنید، خواهید دید که این زبان­ها به لحاظ پدید آمدن فریم­ورک­های جدید با سرعت بسیار کمتری حرکت می­کنند که در نتیجه نگرانی شما درباره به روز بودن در یادگیری، تقریبا به طور کامل از بین خواهد رفت.

برای آشنایی با دستمزد برنامه نویسان جاوا اسکریپت در ایران میتوانید از این لینک در وبسایت جاب ویژن کمک بگیرید.


نتیجه:

علاقه مندان به برنامه نویسی، ما به پایان سفر هیجان انگیز خود در سرزمین عجایب دیجیتالی 2024 رسیده ایم. با داشتن دانش 5 زبان برنامه نویسی برتر، اکنون مجهز به تسخیر بازار کار فناوری با ظرافت یک توسعه دهنده باتجربه هستید. به یاد داشته باشید، در این قلمرو همیشه تحول، سازگاری و کنجکاوی بهترین همراهان شما هستند. به برنامه نویسی ادامه دهید، کنجکاو بمانید، و چالش های هیجان انگیزی را که پیش رو دارید در آغوش بگیرید. رویاهای فناوری شما در دسترس هستند و با مهارت های مناسب، به سمت شما برمی گردند. آنها را به واقعیت تبدیل کنید.

 

tick-avatar
نویسنده

من بیشتر از 10 ساله که کدنویسی میکنم.

کدنویسی به نظر من هنر آفرینشه، شما از هیچ، نرم افزار یا فرایندی رو خلق میکنید که می تونه به هزاران بلکه، میلیون ها نفر کمک کنه

یکی از آرزوهای من اینه که بتونم به اون هایی که دوست دارن برنامه نویسی یاد بگیرند هرچی میدونم آموزش بدم

 

تاریخ آخرین بروز رسانی :
1402/09/19
زمان مطالعه حدودی :
8:00 دقیقه
بروزرسانی توسط :
ابوالفضل بنده مرادی
تعداد نظرات
0 نظر
بازدید :
521