loading-logo

آکــادمی لِــرنُوفِن

10 فیلم جذاب برای برنامه نویسان

نور، دوربین، کد! با فهرست دستچین شده ما از 10 فیلم جذاب که الهام بخش، سرگرم کننده و مرتبط با برنامه نویسی هستند، به دنیای سینمایی توسعه دهندگان شیرجه بزنید.

دزدان دریایی سیلیکون ولی (The Pirates of Silicon Valley)




این فیلم در سال 1999 اکران شد. این یک فیلم زندگینامه ای درام بود. کارگردانی این فیلم توسط مارتین برک بود و نوآ وایل در نقش استیو جابز و آنتونی مایکل هال در نقش بیل گیتس بازی کردند. این فیلم به ما می گوید که چگونه شرکت های بزرگ نرم افزاری "Apple" و "Microsoft" تا این حد موفق شدند. ایده اصلی این فیلم ها این است که چگونه خالق «اپل»، استیو جابز، و خالق «مایکروسافت»، بیل گیتس، ایده محاسبات شخصی را مطرح کردند که برای همه قابل استفاده باشد.

 

Antitrust




این فیلم در سال 2001 منتشر شد. این یک فیلم تکنو هیجانی است. کارگردانی این فیلم توسط پیتر هاویت است. اگر می‌خواهید در مورد جنبه‌های کثیف دنیای نرم‌افزار بدانید، این فیلم بهترین پیشنهاد است. این فیلم برنامه‌نویسان ایده‌آلی را که در یک شرکت کار می‌کنند، به تصویر می­کشد، که حقوق قابل‌توجهی دریافت میکنند. یک برنامه نویس جوان با استعداد در این سازمان مشغول به کار می­شود اما به زودی متوجه می­شود چیزی غیرمعمول در مورد این شرکت وجود دارد.


شبکه اجتماعی - The Social Network




این فیلم در سال 2010 اکران شد. این یک فیلم زندگینامه ای درام است. کارگردانی این فیلم توسط دیوید فینچر بود و جسی آیزنبرگ در نقش بنیانگذار مارک زاکربرگ و اندرو گارفیلد در نقش ادواردو ساورین بازی کردند. این فیلم داستان واقعی فیس بوک و مارک زاکربرگ را نشان می دهد.

این فیلم همه چیز در مورد چالش هایی است که مارک زاکربرگ در هنگام ساخت محبوب ترین و پرکاربردترین سایت شبکه اجتماعی جهان "فیس بوک" با آن روبرو شده است.


دوره کارآموزی - The Internship




این فیلم در سال 2013 اکران شد. این فیلم یک فیلم کمدی است. کارگردانی این فیلم توسط Shawn Levy به نویسندگی وینس وان و بازیگرانی چون Vince Vaughn و Owen Wilson بوده است. فیلم در مورد چند فروشنده است که به تازگی از کار تعلیق شده­اند. آنها برای پیوستن به کارآموزی گوگل در دفتر مرکزی آن شرکت در Mountain View کالیفرنیا دعوت شدند. و در آنجا با گروه جوان‌تری از افراد نابغه و ماهر رقابت می‌کنند. این بهترین فیلم پیشنهادی برای کسانی است که فکر می کنند برای یادگیری مسائل فنی سنی از آنها گشذته است.


مشاغل - Jobs




این فیلم در سال 2013 اکران شده است. این یک فیلم زندگینامه ای درام است. کارگردانی این فیلم توسط جاشوا مایکل استرن بود و اشتون کوچر در نقش استیو جابز، بنیانگذار شرکت نرم افزاری «اپل» بازی کرد. این فیلم بر اساس زندگی استیو جابز از دوران مدرسه اش تا زمان اختراع آی پاد ساخته شده است. از آنجایی که استیو جابز الهام بخش برنامه نویسان در سراسر جهان بوده است، این فیلم واقعاً الهام بخش است. این فیلم نه تنها داستان موفقیت جابز را نشان می دهد، بلکه دیدگاه و انگیزه او برای استفاده از شغل­ها و تغییر جهان را نیز نشان می دهد.


بازی تقلید - The Imitation Game




این فیلم در سال 2014 اکران شد، یک فیلم درام تاریخی است. کارگردانی این فیلم توسط مورتن تیلدوم و نوشته گراهام مور بر اساس بیوگرافی سال 1983 آلن تورینگ: معمای اندرو هاجز نوشته شده است. این فیلم در مورد اختراع اولین کامپیوتر جهان توسط آلن تورینگ و تیمش است. در پایان فیلم نشان داده می شود که آلن و تیمش راهی برای رمزگشایی کد انیگما آلمان ارائه می دهند. می تواند بهترین فیلم برای برنامه نویسان باشد.


Ex Machina




در سال 2014 منتشر شد. این یک فیلم علمی تخیلی هیجان انگیز روانشناختی است. کارگردانی توسط الکس گارلند بود. این فیلم کاربردهای زیادی از فناوری مانند هوش مصنوعی را برای بشر برای داشتن زندگی بهتر نشان می دهد. داستان حول محور برنامه نویسی می چرخد که توسط مدیر عاملش دعوت می­شود تا شاهد اولین ربات انسان نمای هوشمند باشد. فیلم چالش­های برنامه نویسان در دنیای نرم افزار و اثرات زیانبار آن بر جامعه در صورت عدم استفاده صحیح از این فناوری را نشان می دهد.


ماتریس - Matrix




ماتریکس که در سال 1999 اکران شد، یک فیلم علمی تخیلی است نیازی به معرفی ندارد. بسیار محبوب است. فیلم در مورد نئو است که در می­یابد ما در یک شبیه سازی رایانه ای به نام ماتریس (ماتریکس) زندگی میکنیم که توسط یک هوش برتر اداره ­می­شود و حال نئو به عنوان قهرمان نوع بشر مبارزه با این هوش برتر را آغاز می­کند و ما در سه گانه ماتریس شاهد این مبارزه جذاب خواهیم بود.


Her




یک مرد تنها و با احساس، با نوشتن نامه های شخصی برای دیگران امرار معاش می کند. تئودور (خواکین فینیکس) که پس از پایان ازدواجش دل شکسته است، مجذوب یک سیستم عامل جدید می شود که ظاهراً به یک موجود بصری و منحصر به فرد تبدیل می شود. برنامه را شروع می کند و با "سامانتا" (اسکارلت جوهانسون) آشنا می شود که صدای درخشان او شخصیتی حساس و بازیگوش را نشان می دهد. با اینکه در ابتدا صحبت­های تئودور با سامانتای مصنوعی در حد درد و دل کردن معمولی است اما به تدریج این رابطه به عشقی بی فرجام تبدیل می­شود.



طبقه پنجم




The Fifth Estate که در سال 2013 منتشر شد، یک فیلم مهیج زندگینامه ای است که بر اساس یک حادثه بسیار معروف ویکی لیکس و اتفاقاتی که منجر به ایجاد آن شد، ساخته شده است. ویکی لیکس توسط جولیان آسانژ در سال 2006 تاسیس شد، روزنامه نگاری که از این پلت فرم برای افشای بسیاری از شرکت ها و رهبران فاسد استفاده کرد. این فیلم روند کامل ساخت یک وبسایت در راستای یک هدف خاص را به نمایش می­گذارد. برای برنامه نویسان، این فیلم می تواند تمرین خیلی خوبی باشد و میتوانند نکات بسیاری را از این فیلم یاد بگیرند.

tick-avatar
نویسنده

من بیشتر از 10 ساله که کدنویسی میکنم.

کدنویسی به نظر من هنر آفرینشه، شما از هیچ، نرم افزار یا فرایندی رو خلق میکنید که می تونه به هزاران بلکه، میلیون ها نفر کمک کنه

یکی از آرزوهای من اینه که بتونم به اون هایی که دوست دارن برنامه نویسی یاد بگیرند هرچی میدونم آموزش بدم

 

تاریخ آخرین بروز رسانی :
1402/09/19
زمان مطالعه حدودی :
8:00 دقیقه
بروزرسانی توسط :
ابوالفضل بنده مرادی
تعداد نظرات
2 نظر
بازدید :
276
10 فیلم جذاب برای برنامه نویسان